ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس تداوم توزیع شیر مدارس خراسان رضوی در سال آینده شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی چرا زوجین اغلب بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند؟
سرخط خبرها

شرایط نامناسب شاخص باروری در خراسان رضوی (۴ تیر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۱۱۸۳
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
شرایط نامناسب شاخص باروری در خراسان رضوی (۴ تیر ۱۴۰۲)
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شاخص باروری و فرزندآوری در استان خراسان رضوی و به‌ویژه در بخش مرکزی مشهد و نیز شهرستان‌های کلات، قوچان و درگز شرایط چندان مناسبی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد حسینی گفت: در صورت ادامه این روند، جمعیت کشور ما در سال ۲۱۰۰ میلادی به ۳۱ میلیون نفر خواهد رسید و این در حالی است که رهایی از تحدید نسل که در طول ۲۰ سال گذشته رخ داده است، نیازمند کار جهادی است.

وی افزود: در ۱۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور به ۲ برابر میزان کنونی می‌رسد که باید بتوانیم پاسخگوی نیاز این جمعیت باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اینک ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اما در سالیان آینده که تعداد سالمندان بیشتر و درصد سالمندان جامعه به ۲۰ درصد برسد، چگونه می‌توان به آنان خدمت رسانی کرد.

او با اشاره به اینکه ارائه خدمات سطح یک حوزه بهداشت به زوجین نابارور رایگان است، اظهار کرد: بر همین اساس و در طول یک سال گذشته، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ زوج نابارور زیر پوشش خدمات بهداشتی این دانشگاه قرار گرفته اند.

حسینی خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های ازدواج، طلاق، فرزندآوری، ناباروری و سقط در موضوع جوانی جمعیت تأثیر بسیاری دارد و ما در تلاش هستیم تا نرخ رشد جمعیت استانی بهبود یابد.

وی گفت: پنجره طلایی جمعیت بسته شده است و اکنون در پنجره نقره‌ای آن به سر می‌بریم و اگر از پنجره برنزی بگذریم در سیاه چاله جمعیتی گرفتار خواهیم شد که برون رفت از آن ۱۵۰ سال طول خواهد کشید.

وی افزود: با ادامه روند کاهش باروری در سال‌های آینده، به تدریج معنای خاله، عمو، عمه و دایی از ذهن‌ها دور می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنگ خطر هشدار‌های جمعیتی در کشورمان بیش از یک دهه است که به صدا درآمده است و این یعنی همه شاخص‌های جمعیت‌شناختی کشور رکورد‌های جدید، بی‌سابقه و حداقلی خودشان را به ثبت رسانده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اینک نرخ باروری، که عبارت از میانگین تعداد فرزندانی است که یک خانم به دنیا می‌آورد، به حدود ۱.۶ درصد رسیده است و متاسفانه باید گفت این رکورد‌ها در طول تاریخ ایران و حتی تاریخ کشور‌های اسلامی بی سابقه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->